تاریخ امروز :
انجمنهای تخصصی علمی  فرهنگی پرشین وی
تبلیغات
نمایش نتایج 1 تا 8 از 8 مجموع
  1. #1
    کاربر ویژه دو ستاره آواتار AyLiN
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    موقعیت
    زیر آسمون این شهر
    ارسالها
    2,126

    جعبه افتخارات

    حالت من
    In Love
    تشکر
    489
    تشکر شده 8,106 بار در 2,618 پست

    3* فلوکس قورباغه ای

    فولکس قورباغه‌ای یا فولکس بیتل نام یک مدل از خودروهای فولکس و یکی از مشهورترین مدل‌های جهان است. این خودرو در [برای مشاهده لینک ها باید به خانواده بزرگ پرشین وی بپیوندید. ] با نام فولکس قورباغه‌ای شناخته می‌شود و در برخی منابع ترجمه نیز از عبارت فولکس سوسکی یاد شده.
    هدف از طراحی این خودرو، تولید خودرویی اقتصادی و قابل استفاده برای عموم مردم بود.
    این خودرو نخستین بار در سال ۱۹۳۸ و با نام فولکس واگن تایپ یک تولید شد. تولید فولکس بیتل در سال ۱۹۹۴ مجدداً با طراحی مدرن و با نام نیو بیتل (بیتل جدید) از سر گرفته شد و تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت.
    با توجه به عمر طولانی تولید این خودرو سطح بسیار متنوعی از تجهیزات در مدل‌های گوناگون آن یافت می‌شود و از موتورهای گوناگونی بهره می برد. علاوه بر مدل‌های استاندارد مدل‌های سفارشی گوناگونی نیز از این خودرو تولید شده است.
    بیتل و سینما

    فولکس بیتل در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی و غیر هالیوودی نقش داشته است که مهمترین آن‌ها هربی محصول دیسنی است که ماجرای یک فولکس بیتل مسابقه است که درک و شعور دارد.


    تاریخچه


    در متن این مقاله از هیچ منبع و مأخذی نام برده نشده‌است.
    شما می‌توانید با افزودن منابع برطبق اصول اثبات‌پذیری و شیوه‌نامهٔ ارجاع به منابع، به ویکی‌پدیا کمک کنید.
    مطالب بی‌منبع احتمالاً در آینده حذف خواهند‌ شد.در اویل دهه 30 میلادی آدولف هیتلر که به تازگی به مقام پیشوایی آلمان رسیده بود طرحهای خود را برای یک اتوموبیل ارزان و ساده که برای عموم قابل استفاده باشد به دکتر « فردیناند پورشه » ارائه کرد. پیش از این پورشه به همراه « زونداپ » طرح‌هایی را برای چنین اتوموبیلی درسر داشتند که یکی از آنها « پورشه تیپ 12 » با موتور تعبیه شده در عقب اتوموبیل و طراحی قوس مانند بود.
    دستور هیتلر کاملاً روشن بود: « ساخت خودرویی با قیمت برابر با یک موتورسیکلت با حداکثر سرعت 100 کیلومتر و توانایی جابه‌جای اعضای یک خانواده 5 نفره»
    پورشه کار طراحی را آغاز کرد و سرانجام در سال 1936 طرح‌های اتوموبیل نهایی و اولین پروتوتایپ تولید شد. این خودرو کاملاً مطابق فلسفه پورشه طراحی شده بود که اعتقاد داشت بهترین اتوموبیل‌ها انواع موتور عقب، هواخنک و دیفرانسیل عقب هستند. پورشه این خودرو را « پورشه 60 » نامید اما مسئولان آلمانی نام KDF WAGEN را بر روی آن گذاشتند. نام بیتل (Beetle به معنی سوسک) نامی بود که از سوی جامعه بر این خودرو گذاشته شد اما تاسال 1967 از سوی فولکس واگن به رسمیت شناخته نشد. تولید خودرو در کارخانه‌ای که به همین منظور ساخته شده بود آغاز گردید.
    تولید هنوز روند کندی داشت که ناگهان آتش جنگ جهانی دوم شعله‌ور شد. به همین سبب تمام توان کارخانه به سمت تولید انواع مناسب میادین جنگ متمرکز شد. در طی جنگ کارخانه فولکس واگن چندین بار بمباران شد اما هر بار مجدداً تولید از سر گرفته می‌شد. پس از اشغال آلمان سران انگلیس قصد داشتند کارخانه را به این کشور منتقل کنند اما هیچ شرکت انگلیسی حاضر به پذیرش این کارخانه نشد و فولکس واگن در آلمان باقی ماند و روند تولید روال عادی خود را از سر گرفت.
    در طی این مدت موتورهای 1.1 لیتری و 1.2 لیتری روی این خودرو نصب می‌شد. مدل‌های پیش از دهه 50 را می‌توان از شیشه دوتکه عقب شناخت . در دهه 60 موتورهای 1.3 لیتری جایگزین انواع قبلی شدند. قیمت مناسب، دوام بالا و کاربری آسان سبب شد تولید این خودرو با سرعت ادامه پیدا کند و در فوریه سال 72، رکورد فورد مدل T را با بیش از 15 میلیون دستگاه بشکند.
    در اواخر دهه 60 با ورود رقبای ارزان قیمت ژاپنی که امکانات مناسب و طرح به‌روزتری داشتند، مسئولان فولکس ناچار شدند تغییراتی در بیتل اعمال کنند که حاصل آن یک موتور 1500 سی‌سی 54 اسبی، قفل داخلی درها، چراغ دنده عقب و ... بود. این مدل را می‌توان از چراغ عقب بزرگ و شبکه‌های روی در موتور شناخت.
    در دهه 70 با تولید گلف عده‌ای معتقد بودند دوران بیتل‌ها به سر آمده اما این اتفاق رخ نداد و تنها تولید بیتل از آلمان خارج و به کشورهای برزیل و مکزیک منتقل شد. موتور قدرتمند 1600 سی‌سی نیز در همین دوران روی بیتل نصب شد. تولید این خودرو تا سال 2003 در مکزیک ادامه داشت و سرانجام با عرضه 21529464 دستگاه به تولید این مدل پایان داده شد که این میزان بیشترین رقم تولید خودرو است. هرچند تویوتا کرولا در مجموع بیش از این تعداد ساخته اما کرولا به دفعات تغییر کرده است ولی بیتل بدون تغییر جدی به این رکورد دست پیدا کرد. تقریباً تمام انواع بیتل حتی نوع کروکی آن به بازار ایران وارد شدند. امروزه گاهی انواع بازسازی شده آنها را در حال تردد در خیابان‌های شهر مشاهده می‌کنیم که با صدای موتور خود خاطره گذشته‌های دور را زنده می‌کنند.





  2. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما AyLiN برای ارسال این پست سودمند:


  3. #2
    کاربر ویژه دو ستاره آواتار AyLiN
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    موقعیت
    زیر آسمون این شهر
    ارسالها
    2,126

    جعبه افتخارات

    حالت من
    In Love
    تشکر
    489
    تشکر شده 8,106 بار در 2,618 پست

    پیشفرض

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    برای مدتها فولكس قورباغه ای اتومبیل شخصی بسیاری ازافسران عالی رتبه آلمانی بود. تاریخچه فولكس بیتل (beetle به معنای سوسك كه درآلمانی به آن Kaefer گفته می شود) یا به قول ایرانی ها فولكس قورباغه ای به قبل ازجنگ جهانی دوم در آلمان برمی گردد. آن هنگام كه فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche) در این فكر بود تا به تولید انبوه اتومبیلی بپردازد كه قشر متوسط آلمان هم بتوانندآن را خریداری كنند.او فكرش را با آدولف هیتلر (Adolf Hitler)، جوانی كه حتیرانندگی كردن نمی دانست ولی از علاقمندان جدی اتومبیل بود در میان گذاشت. هیتلر ازمدت ها قبل - سال ۱۹۲۳ - با خواندن زندگینامه هنری فورد (Henry Ford) در زندان بهشدت تحت تاثیر او و تولیدات شركت فورد بود.
    فردیناند پورشه پیش از این روی یكسری اتومبیل كوچك كار كرده بود. هدف او از اینكار آزمایش قطعاتی بود كه قرار استبعد ها در اتومبیل مورد علاقه اش بكار برده شود. یك نمونه ساخته شده از این اتومبیلها مدل ۳۲ NSU در سال ۱۹۳۴ بود كه چهار سیلندر داشت و موتورش در قسمت عقب ماشین بودو تا حدودی شبیه فولكس قورباغه ای امروزی كار می كرد.فوریه سال ۱۹۳۳ هیتلر صدر اعظمآلمان شد و در نمایشگاه اتومبیل برلین تصمیم خود را برای تولید ماشین در آلماناعلام كرد. یك سال بعد در نمایشگاهی توضیح داد كه دولتش از تولید یك اتومبیل مردمیحمایت خواهد كرد.تحت تاثیر قابلیت های طراحی پورشه،هیتلرطراحی اولیه اتومبیل موردنظر خود را به او داد، هدف آن بود كه اتومبیل بتواند دو بزرگسال و سه كودك را باسرعت شصت كیلومتر در ساعت و با مصرفی در حدود ۳۳ مایل بر گالن حمل كند. قیمت اینماشین نباید بیش از قیمت یك موتور سیكلت، یعنی حدود ۱۰۰۰ مارك (Reichmark) در میآمد.پورشه مطمئن نبود كه قیمت تمام شده این ماشین را بتوان واقعا تا این اندازهپایین آورد، اما به هر حال این پروژه را قبول كرد. نام این پروژه مدل ۶۰ بود و بهدلیل محدودیت زمانی در ساخت آن از همان اجزاء و طراحی NSU استفاده شد.





  4. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما AyLiN برای ارسال این پست سودمند:


  5. #3
    کاربر ویژه آواتار Special Girl
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    موقعیت
    تو ذهن بابام...توقلب مامانم
    ارسالها
    2,769

    جعبه افتخارات

    حالت من
    Flirty
    تشکر
    8,139
    تشکر شده 10,712 بار در 4,064 پست

    پیشفرض

    اوخی چه نازه
    witch <========> Spacial Girl

    #......#

  6. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما Special Girl برای ارسال این پست سودمند:


  7. #4
    پیشکسوت خانواده پرشین وی آواتار Par Pari
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    موقعیت
    ❤ḹṚ ḾαẒαήḎ❤
    ارسالها
    5,016

    جعبه افتخارات

    حالت من
    Flirty
    تشکر
    28,588
    تشکر شده 26,529 بار در 7,760 پست

    پیشفرض

    چه باحاله ماشینش من میخوام
    دل دنــــیا رو خون کــردی که اینجــــوری تو رفتی



  8. تشکرها از این نوشته :


  9. #5
    کاربر ویژه دو ستاره آواتار ஜӇạṇḭėӇஜ
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    موقعیت
    ▁ ▂ ▃ کنــــار دریـــا ▃ ▂ ▁
    ارسالها
    2,665

    جعبه افتخارات

    حالت من
    Angelic
    تشکر
    13,192
    تشکر شده 5,905 بار در 2,392 پست

    پیشفرض

    چقدر خشگله


  10. #6
    کاربر ویژه آواتار Special Girl
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    موقعیت
    تو ذهن بابام...توقلب مامانم
    ارسالها
    2,769

    جعبه افتخارات

    حالت من
    Flirty
    تشکر
    8,139
    تشکر شده 10,712 بار در 4,064 پست

    پیشفرض

    نخیرم مال منه
    witch <========> Spacial Girl

    #......#

  11. تشکرها از این نوشته :


  12. #7
    کاربر ویژه دو ستاره آواتار ஜӇạṇḭėӇஜ
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    موقعیت
    ▁ ▂ ▃ کنــــار دریـــا ▃ ▂ ▁
    ارسالها
    2,665

    جعبه افتخارات

    حالت من
    Angelic
    تشکر
    13,192
    تشکر شده 5,905 بار در 2,392 پست

    پیشفرض

    نه نه
    برا منه


  13. #8
    کاربر ویژه دو ستاره آواتار AyLiN
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    موقعیت
    زیر آسمون این شهر
    ارسالها
    2,126

    جعبه افتخارات

    حالت من
    In Love
    تشکر
    489
    تشکر شده 8,106 بار در 2,618 پست

    پیشفرض

    لطفا اسپم نکنید پستهایی ارسال کنید که با موضوع تاپیک در ارتباط باشه

    باتشکر





اطلاعات تاپیک

Users Browsing this Thread

کاربراني که از تاپيک ديدن ميکنند 1 (0 عضو خانواده 1 مهمان عزيز ما)

کلیدواژه های این مبحث

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •